piątek, 10 marca 2017

Czekoladowy pudding z tapioki

Z tapioką pierwszy raz się spotkałam w pracy, kiedy zaczęliśmy korzytać z usług firmy, która dowozi jedzenie do pracy. Wtedy Pan polecił mi deser z tapioki - była to tapioka gotowana w mleku ze śmietaną a na wierzchu mus czekoladowy... przepadłam :) próbowałam później kilku wariantów czy to z musem mango czy musem malinowym, ale żaden nie dorównywał tej czekoladowej, która bywała bardzo, bardzo rzadko. Stąd pomysł, żeby przygotować ją w domu, w tym wypadku mój syn był mega zadowolony i zjadł oczywiście moją (większą) porcję. Polecam! :)

Składniki:
na 2 porcje


400 ml mleczka kokosowego (może być mleko zwierzęce lub roślinne)
1/4 szklanki (40 g) tapioki (drobne kuleczki)
1 laska wanilii
2 łyżki cukru (ksylitol / erytrytol)
2 kostki (16 g) gorzkiej czekolady

Przygotowanie:
Mleczko kokosowe wraz z przeciętą laską wanilii gotujemy, doprowadzając do wrzenia. Na gorące mleko wsypujemy kuleczki tapioki i gotujemy na małym ogniu ok 30 minut, często mieszając. Tapioka jest gotowa kiedy kuleczki zrobią się całkowicie przeźroczyste. Kiedy tapioka będzie gotowa, zdejmujemy z ognia i dodajemy 2 kostki gorzkiej czekolady. Deser można jest od razu.

Smacznego :)
Źródło: kwestia smaku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz